Sposób załatwienia sprawy w poradni

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

18 stycznia 2018

Szanowni Rodzice!
Wszelkie badania i porady w Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Opatówku są bezpłatne. Teren działania poradni obejmuje szkoły i placówki  z terenu powiatu kaliskiego.
W zakresie zadań poradni nie znajdują się badania i konsultacje dotyczące dzieci z zespołem Aspergera, z autyzmem, dzieci niewidomych i słabowidzących, niesłyszących
i słabosłyszących.

Procedura zgłaszania do Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Opatówku


Aby uruchomić procedurę przyjęcia dziecka do Poradni konieczne jest złożenie pisemnego zgłoszenia o badanie, konsultację lub terapię (dostępnego w zakładce formularze). Zgłoszenia podlegają rejestracji a następnie realizowane są wg kolejności wpływu. O terminie spotkania telefonicznie informuje pracownik poradni. Do druku zgłoszenia prosimy dołączyć opinię od nauczyciela o funkcjonowaniu dziecka.

OPINIE
Wynikiem przeprowadzonej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej jest wydanie opinii. Z pisemnym wnioskiem o wydanie opinii może wystąpić:
- rodzic dziecka lub jego opiekun prawny,
- sam uczeń jeżeli jest pełnoletni (tzn. ukończył 18 lat).
Druk wniosku o wydanie opinii znajduje się w sekretariacie Poradni. Należy go złożyć podczas wizyty w naszej placówce u osoby badającej dziecko. W razie potrzeby osoba badająca pomoże Państwu wypełnić wniosek.
Poradnia wydaje również - na pisemny wniosek rodzica/opiekuna prawnego  lub pełnoletniego ucznia informację o wynikach diagnozy przeprowadzonej  w Poradni.
  

 ORZECZENIA/OPINIA
W przypadku orzeczeń opinii wydawanych przez Zespoły Orzekające należy złożyć: wniosek o wydanie orzeczenia lub opinii, zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka na specjalnym druku obowiązującym w Poradni oraz badania specjalistyczne. Jeżeli do wydania orzeczenia niezbędne jest przeprowadzenie badań psychologiczno-pedagogicznych lub logopedycznych przeprowadza się je w Poradni. Termin posiedzenia Zespołu ustala Dyrektor Poradni.

Dokumenty przyjmowane są w formie papierowej lub przez e-PUAP. Składanie zgłoszeń o badanie lub terapię, wniosków o wydanie orzeczeń i opinii, odbiór opinii, orzeczeń i informacji z badań odbywa się w Sekretariacie Poradni w godzinach od 8.00 do 16.00.

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2018-01-18
Data publikacji:2018-01-18
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Anna Czerniakowska
Liczba odwiedzin:1801