Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna

Procedura wydania opinii dot. ścieżki

13 kwietnia 2023

PROCEDURA UBIEGANIA SIĘ O WYDANIE OPINII W POWIATOWEJ PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W OPATÓWKU O POTRZEBIE OBJĘCIA DZIECKA / UCZNIA ZINDYWIDUALIZOWANĄ ŚCIEŻKĄ REALIZACJI OBOWIĄZKOWEGO ROCZNEGO PRZYGOTOWANIA PRZEDSZKOLNEGO / ZINDYWIDUALIZOWANĄ ŚCIEŻKĄ KSZTAŁCENIA

Podstawa prawna:

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno - pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych (z późn.zm).

  1. Zindywidualizowana ścieżka realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego oraz zindywidualizowana ścieżka kształcenia, zwane dalej „zindywidualizowaną ścieżką”, to forma pomocy psychologiczno – pedagogicznej udzielanej w przedszkolu / szkole, zwanym dalej szkołą, dzieciom / uczniom, zwanym dalej uczniom, posiadającym opinię publicznej poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w tej formie.
  1. W celu uzyskania opinii poradni, z której wynika potrzeba objęcia ucznia pomocą w formie zindywidualizowanej ścieżki rodzic:
  1. Możliwa jest sytuacja, w której uczniowi, zgłoszonemu do poradni z powodu trudności edukacyjnych lub wychowawczych, zespół diagnostyczny, po przeprowadzeniu procesu diagnostycznego, zaproponuje pomoc w formie zindywidualizowanej ścieżki.
  2. Przed wydaniem opinii poradnia, tj. zespół diagnostyczny we współpracy ze szkołą oraz rodzicami ucznia albo pełnoletnim uczniem przeprowadza analizę funkcjonowania ucznia uwzględniającą efekty udzielanej dotychczas przez szkołę pomocy psychologiczno-pedagogicznej:
  1. Analizy we współpracy ze szkołą dokonuje się poprzez zapoznanie się diagnostów poradni z informacjami nauczycieli i specjalistów prowadzących zajęcia z uczniem o funkcjonowaniu ucznia w szkole, zapoznanie się z informacją szkoły o podjętych przez nią dotychczas działaniach z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej wobec ucznia wraz z określeniem jej efektów, a także ze stanowiskiem szkoły w sprawie objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką, w tym proponowanym zakresem, w jakim uczeń nie może brać udziału w zajęciach wychowania przedszkolnego lub zajęciach edukacyjnych wspólnie z oddziałem przedszkolnym lub szkolnym i proponowanym okresem objęcia ucznia zindywidualizowaną ścieżką
  2. Po zakończeniu działań diagnostycznych oraz analizy dokumentacji, w tym spełniania wymogów formalnych warunkujących wydanie uczniowi opinii oraz stanowiska szkoły i rodzica w przedmiotowej sprawie, zespół diagnostyczny podejmuje decyzję dot. wydania opinii informując o powziętym postanowieniu rodzica oraz szkołę.

Opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej obejmuje:

Uczeń objęty zindywidualizowaną ścieżką realizuje w  danej szkole programy nauczania, z dostosowaniem metod
i form ich realizacji do jego indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych,
w szczególności potrzeb wynikających ze stanu zdrowia.

Na wniosek rodziców ucznia albo pełnoletniego ucznia dyrektor szkoły ustala, z uwzględnieniem opinii psychologiczno-pedagogicznej tygodniowy wymiar godzin zajęć  edukacyjnych realizowanych indywidualnie z uczniem, uwzględniając konieczność realizacji przez ucznia podstawy programowej.

Zindywidualizowanej ścieżki nie organizuje się dla:

 

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2023-04-13
Data publikacji:2023-04-13
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:Anna Czerniakowska
Liczba odwiedzin:478