Publikacje
Artykuły
Doradztwo zawodowe - dalsza ścieżka kształcenia
Potrzebujesz pomocy w wyborze dalszej ścieżki kształcenia? To artykuł dla Ciebie!!
Jak czytać i rozumieć diagnozę psychologiczno – pedagogiczną? Słowniczek pojęć stosowanych w opiniach i orzeczeniach
Oto kilka wskazówek do zrozumienia najczęściej pojawiających się terminów w opiniach
i orzeczeniach :
Analiza i synteza - ogół czynności dokonywania rozkładu całości na poszczególne elementy składowe oraz scalania tych elementów w całość. Czynności te dotyczą też procesów poznawczych, analizy i syntezy doznań zmysłowych: wzrokowych, słuchowych, czucia dotyku i ruchu (kinestezji – odczuwanie pozycji i ruchu części ciała bez udziału wzroku).Informacje o otaczającym świecie są odbierane w formie bodźców wizualnych, dźwiękowych, dotykowych
i ruchowych, i kierowane do określonych ośrodków w korze mózgowej. Tam są one uświadamiane przez człowieka, stają się wrażeniami (np. jako pojedyncze dźwięki, barwy, kropki, linie, odczucia dotyku i ruchu).
Koniec szkoły podstawowej i co dalej? Perspektywy dalszego kształcenia.
Ostatni rok w szkole podstawowej jest naprawdę szczególny. Dlaczego? Ponieważ ósmoklasiści muszą podjąć jedną z ważniejszych decyzji: w jakiej szkole dalej się uczyć. Możliwości jest wiele, a wybór bywa często trudny. Bardzo ważne jest, aby zastanowić się, którą z opcji edukacji ponadpodstawowej wybrać. Aby ułatwić podjęcie decyzji zapraszam do poznania możliwych ścieżek kształcenia po szkole podstawowej. Mam nadzieję, że zamieszczony schemat obrazujący drogę edukacji w zależności od typu wybranej szkoły oraz charakterystyka poszczególnych typów szkół okaże się pomocna.
Czytaj więcej o: Koniec szkoły podstawowej i co dalej? Perspektywy dalszego kształcenia.Strona: 1/4
- Strona: bieżąca1
- Strona: 2
- Strona: 3
- Strona: 4
- następna
- Przejdź na koniec
Pliki do pobrania
Zwierzatka. Wycinanko - ukladanka.pdf (524.72 KB)
Wyrazenia dzwiekonasladowcze.pdf (500.07 KB)
Domino logopedyczne.pdf (293.03 KB)
Warzywa - domowy kram terapeutyczny.pdf (341.17 KB)
Rozwijanie mowy i jezyka w ramach WCZESNEGO WSPOMAGANIA ROZWOJU.pdf (241.03 KB)
Uwieziony jezyk.pdf (739.64 KB)
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2017-09-11 |
Data publikacji: | 2017-09-11 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 9849 |